Šta su mikrotransakcije i koliko donose novca izdavačima?

0
1120

Sve o mikrotransakcijama

Šta su mikrotransakcije i koliko donose novca izdavačima?Tema mikrotransakcije dominirala je naslovima vesti o video igricama u drugoj polovini 2017. godine.EA Star Wars Battlefront II je sjajan primer toga kako izgleda kada stvari krenu naopako, a EA je otišao predaleko i na kraju se izvinio za preterivanje u vezi sa poslovima mikrotransakcijama. Battlefront II je poveo razgovor oko mikrotransakcija, uključujući lot kutije i druge sisteme naplate svega i svačega u igri. Ali šta su mikrotransakcije, kako one rade, i gde završavaju?

Šta su mikrotransakcije i koliko donose novca izdavačima?

Šta su mikrotransakcije?

Ne postoji nijedna definicija za mikrotransakcije koje se savršeno i tačno uklapa u ovaj izraz. Ali uopšteno govoreći, mikrotransakcije su sve što kupujete u video igrici van one cene koju ste platili za samu igricu. Na primer, Activision serija Call of Duty nudi mikrotransakcije u obliku valute u igri koja se naziva Call of Duty Points za dodatne predmete kao što su razna oružja i drugi dodatci. Overwatch prodaje kredite koje možete koristiti za kupovinu raznih predmeta.FIFA franšiza prodaje FIFA poene za Ultimate Team.

Šta su mikrotransakcije i koliko donose novca izdavačima?

Ime proizilazi iz činjenice da je kupovina često mala po ceni i funkciji, obično ne više od 10 dolara. Niže cene mikrotransakcije u rasponu od 99 centi do 10 dolara mogu činiti najveći delom prodaje, ali to nije jedina opcija. Mnoge igre, na konzoli, računaru i mobilnom, nude “mikro” transakcije koje koštaju do $ 100 ili u nekim slučajevima čak i više.

Mikrotransakcije su izuzetno uobičajene u video igricama danas. Zapravo, često je više upozorenja kada igra nema mikrotransakcije.

Ukratko rečeno Vi dodatno plaćate razne dodatke kao što je bolje oružje,jači metak,otporniji štit i samim tim ste u boljem položaju u odnosu na ostale igrače.

Zašto ljudi ne vole mikrotransakcije?

Reč “mikro transakcija” često donosi sećanja na najgore, najčešće neprijateljske primere poslovne prakse. Nedavno se EA našla na udari velikog dela javnosti i gejmera jer je Star Wars Battlefront II napravljen tako da vam omogućava da kupujete lot kutije. Ove lot kutije su donosile predmete i sposobnosti koje stvarno utiču na igru, pa su neki igrači ovo videli kao korak ka scenariju plaćanja za pobedu čime se gubi takmičarski duh.

Šta su mikrotransakcije i koliko donose novca izdavačima?
loot kutija u Battlefrontu 2 sa sadršajem koji dobijate kupovinom te kutije

Ideja je, da ako ste potrošili dovoljno novca, mogli biste na kraju da nabavite oružje i nadogradnje koje će vam pružiti prednost na terenu. Ovo je očigledno ispunjeno ogromnom količinom kritike, pa je EA odlučilo da na kratko ukine transakcije. Medjutim mikrotransakcije se vraćaju na Battlefront II, ali ostaje da se vidi u kakvom obliku.

Blizzardov popularni naslov Overwatch takodje omogućava igračima da kupuju te loot kutije ,ali velika razlika je u tome što te kutije za kocku sadrže samo kozmetičke predmete – to jest, stvari koje ne utiču na igranje ni na koji način. Još jedan element u igri je razlika između mikrotransakcije u punim cenama u odnosu na naslove besplatnih za igru. Za besplatne igre, poslovni model je u potpunosti zavisan od ljudi koji troše novac na mikrotransakcije, tako da se tada očekuju mikrotransakcije jer izdavač pravi igre besplatno i jedini način da zaradi neki novac je mikrotransaksija.

Epicova nova igra Fortnite: Battle Royale je besplatna za skidanje i igranje, ali možete potrošiti novac na sve vrste kozmetičkih predmeta kao što su razni skinovi kako biste prilagodili svoj karakter. Nijedna od ovih stavki ne utiče na igru. Neki programeri će da iznesu argument da je besplatna igra, kao poslovni model, najsmrtonosniji, jer ako programer ne stvara dovoljno dobrog sadržaja, ljudi neće potrošiti novac i igra će propasti( ruku na srce ali ovo nije daleko od istine).

Neki kažu da je loše za velike budžetske AAA igre da traže više novca preko inicijalne prodajne cene, koja može biti 60 dolara ili više u zavisnosti od toga gde živite. Developeri poput Ubisofta i Activisiona istaknuće da su mikrotransakcije u igricama kao što su Assassin’s Creed Origins i Call of Duty: WWII potpuno neobavezne i zato što ni na koji način ne utiču na igranje ili, ako se to radi, ograničene na pojedinačne igrače ne utiču na ravnotežu ili opšti integritet igre. Ako želite oklop za konja, kupite ga.Hoćeš specijalne korice za Vaš pištolj?  Možete da ih kupite. Ako ste u mogućnosti da izradite karakter koji je jedinstven, vi ste danas deo apela mnogih igara. Pitanje za neke jeste da igre sada nude mogućnost kupovine sadržaja koji su u prošlosti možda bili uključeni odmah.Izdavači se možda protivi tome da cena igara nije porasla, uprkos inflaciji i rastućim troškovima razvoja.

Šta kaže zakon o mikrotransakcijama

Zbog kontroverze koju je poveo Star Wars Battlefront II a i zbog ogromne pohlebe jednog ozbiljnog studija, zakonodavci i regulatorna tela iz celog sveta pažljivije gledaju na loot kutije da bi odlučili da li treba da se preduzme odredjene akcije. Sudska regulativa u mnogim zemlja razmišlja da li da upotrebu tih kutija u igrama zakonski predstavi kao jedan oblik kockanja ( kupac kupuju kutije ne znajući šta se u njoj nalazi, takoreći se kocka). A ako se smatra da su to oblici kockanja, to može značiti da oni podležu istim ili sličnim ograničenjima kao što su kazina i lutrija. Ideja je da ćete morati imati određeni uzrast da kupite igru sa ovim mehanizmima ( što nije nikakav problem jer se uglavnom plaća karticom koji imaju samo punoletni ili paypalom koji opet imaju punoletni- generalno se ništa ne menja osim zakonske regulative u posmatranju ovog dodatka u nekim igrama).

Šta su mikrotransakcije i koliko donose novca izdavačima?

Predstavnik države na Havajima već je podneo višestruke zakone u svom lokalnom zakonodavstvu u kojem je izrazio svoju zabrinutost zbog “pljačkanja sa loot kutijama” i predložio da se usvoji zakon kojim se zabranjuje prodaja video igrica “sa mehanizmima za kockanje” ljudima mlađim od 21.Ovo bi mogao da bude važan zakon. Iako se taj zakon, primenjuje samo na igre koje se prodaju na Havajima, moglo bi biti presedan za druge države i zemlje koje će ih pratiti (što je čest sluučaj u zakonodavstvu).Zapravo, zakonodavci u Indijani i Vašingtonu izdali su zakone na sličnoj osnovi, dok je senator SAD-a Maggie Hassan  pozvao ESRB da pregleda svoju politiku oko igara sa ovim kutijama.

ESRB odgovorio o mikrotransakcijama

Kao odgovor na ovaj zahtev, ESRB je nedavno najavio da će uvesti neke nove etikete na nekim igrama sa sistemima mikrotransakcija.Opšti cilj je informisanje potrošača – a posebno roditelja,o tome koje igre nude način da potroše dodatni novac kupovinom predmeta u igri, ali da li će biti efikasan.Nova oznaka ESRB-a, koja će pročitati “In-Game Purchases”, biće smeštena u blizini kategorije rejtinga (E za sve, M za straije itd.) Ali neće biti smeštena u istoj kutiji sa deskriptorima sadržaja .

ESRB očekuje da će igre početi da stužu u prodavnice sa novom etiketom u bliskoj budućnosti.Ovo će se poklopiti sa pokretanjem nove veb lokacije koja će informisati roditelje o sistemu rejtinga ESRB-a, kako se kupuju u igri i kako da koriste alatke za roditeljstvo kako bi kontrolisali šta i kako deca igraju igre.Nova oznaka neće ponuditi nikakve konkretne informacije o tipu kupovine u igri, kako se rotilji ne bi zbunjivali u čitanju opis (postoje i ljudi koji nemaju nikakva iskustva sa igranjem novijih igara i raznim kupovinama u njima), kaže ESRB.

Šta su mikrotransakcije i koliko donose novca izdavačima?

Entertainment Software Association, koja lobira u ime industrije video igara, ima drugačiju ideju.Bilo bi poželjnije videti samoregulaciju od strane grupa video igrica kao što je ESRB od onih vrsta mandata predviđenih vladom.Ova reakcija je razumljiva, jer zakon koji bi, čak i na manji način, ograničio prodaju video igrica nije nešto što bi ESA voleo. Važno je napomenuti da su zakonodavni pokreti joč uvek u ranim fazama, a statistika pokazuje da velika većina zakona nikada ne dodje u korišćenje na državnom i federalnom nivou. Ipak, postoji diskusija na ovu temi. U Kini, regulatori su imali mandat da se igrice sa loot kutijama jasno i transparentno obeležavaju dok su igre poput Overwatcha usklađene.

Šta analitičari misle o ovom načinu plaćanja

Mikro transakcije su relativno novi dodatak poslovnom modelu u video igrama.Analitičari video igara, koji analiziraju trendove i izveštavaju klijente kako bi im pomogli u donošenju investicionih odluka, uopšteno se slažu da su mikrotransakcije tu da ostanu gde su i sada. Danijel Ahmad, koji radi za Niko Partners, rekao je mnogo ranije ovog meseca kada je komentarisao prihod od 4 milijarde dolara kompanije Activision Blizzard prihoda od mikrotransakcije 2017. godine.”Takođe pokazuje da dodavanje sadržaja kao što su DLC, Pass karti, Microtransactions… sadržaj monetizacije postaje sve više prihvaćen i poželjan preko konzole i računara, baš kao što je bio na mobilnom već neko vreme, “objasnio je tada.

Zašto developeri koriste mikrotransakcije?

Prvi i najočigledniji razlog je što su se mikrotransakcije dokazale kao izuzetno i konzistentno unosne.Skoro svaki veliki izdavač video igrica sada ima velike prihode od mikrotransakcija.Activision Blizzard je prijavio 4 milijarde dolara prihoda samo od mikrotransakcije samo 2017. godine.Ubisoft je u nedavnom izveštaju o zaradama rekao da je digitalni dodatak sadržaj veoma atraktivan jer se može proizvoditi brzo i jeftino.Ne samo to, već i bilo koji oblik digitalne prodaje je veoma atraktivan za izdavače jer su marginalni odnosi – to jest razlika između toga šta stavka i koliko košta da proizvede u odnosu na prihode i profit – su odlični.Ne postoji fizičko polje za prodaju za mikro transakciju.

Šta su mikrotransakcije i koliko donose novca izdavačima?

Čak i sa proizvodjačima platforme kao što su Sony i Microsoft, uzimajući uobičajene 30 odsto smanjenja, mikrotransakcije čine puno novca za izdavače. Gotovo svaki veliki izdavač koji otkriva prihode od mikrotransakcije prijavio je porast za godinu dana, tako da možete očekivati od svih izdavača da nastave sa ovim trendom. Take-Two, čije su okosnice Rockstar i 2K Games, rekao je da želi da ima neku vrstu “konstante potrošačke kupovine” u svakoj igri koju pravi. To bi uključivalo i ovogodišnju dugo isčekivanu avanturu očekivano Red Dead Redemption 2.

Wechat aplikacija ima milijardu korisnika

Mikrotransakcije su takođe atraktivne za izdavače jer, pošto video igre postaju skuplje za proizvodnju, prihodi od mikrotransakcije mogu pomoći u poravnanju troškova razvoja glavne igre. Cena punopravne igre porasla je od $ 50 do $ 60 tokom Xbox-a na Xbox 360 i sa PS2 na PS3 tranzicije, ali u sledećoj generaciji nije došlo do takvog povećanja cene.  Izdavači kao Ubisoft sada izdaju mnogo manje igara, ali podržavaju te naslove u dužem vremenskom periodu novim sadržajem, od kojih su neki plaćeni. Kao primer, Ubisoft je objavio Rainbow Six Siege u 2015. godini, a umesto da napravi nastavak, developer planira da koristi model igre-kao-usluga za podršku igre. Programeri Rocket lige i PUBG prate sličnu putanju i možete očekivati da će druge igre i franšize slediti u budućnosti.

Šta je budućnost za mikrotransakcije?

Svaki glavni izdavač u video igricama već ulaže u sisteme mikrotransakcije. Kao što je pomenuto, one donose puno novca i na veoma visoke marže. Stoga možete očekivati da sistemi za mikrotransakciju nastave i rastu u daljoj budućnosti. Neki izdavači kažu pravu stvar, kao što je EA, čiji CEO Andrev Vilson obećava da mikrotransakcije treba da se osećaju “ispravno” i prijateljski prema igraču. Ubisoft je nedavno odgovorio isto na pitanje kada su ispitivali o loot kutijama i mikrotransakcijama u Rainbow Six Siege. Direktor brenda igre je navela da je Ubisoftovo zlatno pravilo o kupovini kutija što predmeti koje sadrže nikada ne bi trebalo da utiču na igranje na bilo koji način. Ono što se dešava u praksi u EA, Ubisoftu i drugim izdavačima ostaje da se vidi. Ali ono što je jasno je da su mikrotransakcije sadađnjost ali i sigurna budućnost.

Na kraju i moje skromno mišljenje

Ja mislim da mikrotransakcije ne mogu nikome da smetaju dok ne utiču na napredak i napredovanja u igri.

Mislim da bi bilo i dobro da u podešavanjima postoji mogućnost da se isključe obaveštenja o nekim popustima pri kupovini tih kutija i dodataka. Ovo bi moralo da postoji u igrici koje se plaća a da bude kao opcija izbora u besplatnim igrama.

Android 9 kopira iOS u potpunosti

Mikrotransakcije su jedini spas za vecinu studija koji razvijaju video igre. Konkurencija se svela na nekoliko ogromnih izdavača i bezbroj malih. Samo ti veliki igrači su u stanju da ulože ogroman novac u igre i pritom dobro zarada. A i ako igra prodje slabo oni imaju ogromnu novcanu zalihu koja može da im pomogne. Mali studiji skoro da nemaju prava na kiks.U poslednjih nekoliko godina smo svedoci propadanja mnogih poznatih studija.

Mali studiji imaju dve mogućnosti :

-da se izdaju besplatne igre sa dosta oslanjanja na mikrotransakcije
-da se prave igre koje će se prodavati po daleko nižoj ceni od velikih naslova 

Sve ovo i nije loše dok se ne utiče na igru što se mene lično tiče. Recimo u CS-u možete da kupujete kozmetičke dodatke ali bi bilo glupo da možete da kupite mnogo jači metak,oklop ili tako nešto što protivniku daje veliku prednost u odnosu na ostale gde se automatski gubi takmičarski duh.

Izvor :Appy-geek

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.