Esport je postao veliki biznis i velika zarada

0
767

ESport donosi veliku zaradu

Esport je postao veliki biznis. Prihod od esporta porastao je za 38 odsto,odnosno na 906 miliona dolara u 2018. godini. Dodatno će porasti na 1,65 milijardi dolara do 2021. godine. Prema godišnjem izveštaju o esportovima od strane istraživača tržišta Newzoo. Severna Amerika će imati 38 odsto prihoda od 2018. godine ili 345 miliona dolara, dok će u Kina iznositi 18 odsto ili 164 miliona dolara.

Esport je postao veliki biznis

 

Esports i dalje ima manje prihoda od tradicionalnih sportova, ali brzo stiže u smislu broja gledalaca. Jednom kada ti posmatrači počnu da troše kao tradicionalni ljubitelji sporta, oglašivači će prebaciti više novca u esportove i industrija će nastaviti da hvata zamah. I zato se vidi dosta novih investicija u esport generalno.

Esport u brojevima

Newzoo je rekao da će brendovi biti odgovorni za 694 miliona dolara prihoda u esports industriji, odnosno 77 posto ukupnog tržišta u 2018. godini. To će porasti na 1,4 milijarde dolara do 2021, što predstavlja 84 odsto ukupnih prihoda od esporta u toj godini. Broj entuzijasta je porastao sa 15,2 odsto sa 143 miliona u 2017. godini na 165 miliona u 2018. godini, dok će broj gledalaca porasti sa 192 miliona u 2017. na 215 miliona u 2018. godini. Do 2021. godine, entuzijasti će dostići 250 miliona a povremeni gledaoci će dostići 307 miliona. To predstavlja rast od ukupno 335 miliona u 2017. na 557 miliona u 2021.

I Newzoo je rekao da će globalni prosečni godišnji prihod po gledalaca esporta iznositi 5,49 dolara ove godine, što je povećanje od 4,58 dolara u 2017. godini.

Esport kao potrošački fenomen

“Kao potrošački fenomen, esports nastavlja da razvija svoju ogromnu bazu strastvenih navijača širom sveta”, rekao je Peter Varman, izvršni direktor Newzoo-a. “Kao biznis, e-sports sada ulaze u novu i kritičnu tačku razvoja. Napravljene su velike investicije, pokrenute nove ligaške strukture, sponzorski budžeti su prešli sa eksperimentalnog na kontinuirani, a međunarodna trgovina medijima počinje da se zagreva. Istovremeno, plate igrača su porasle, a ekosistem i sati gledanja se i dalje veoma oslanjaju na odabrani broj globalno operativnih timova i franšize za igru. Profitabilnost i povraćaj investicije je za mnoge organizacije u srcu esportske ekonomije veliki izazov. ”

 

2017. godine bilo je 588 velikih događaja u esportu koji su zaradili 59 miliona dolara samo od prodaje ulaznica. U 2016 godini ta zarada je iznosila 32 miliona dolara. Ukupna nagrada svih događaja esporta održanih 2017. godine dostigla je 112 miliona dolara, što je više za 100 miliona dolara u odnosu na prvu godinu esporta .

Svetsko prvenstvo League of Legends je bio najgledaniji događaj na Twitchu 2017. godine sa 49,5 miliona sati. Takođe je ostvario 5,5 dolara miliona prihoda od ulaznica.

Esport je ozbiljan biznis

“Istraživanje industrije koje je obavio Newzoo krajem prošle godine utvrdio je da većina ispitanika iz timova očekuje da će esport trajati još pet do deset godina kako bi se u potpunosti pretvorio u ozbiljan posao”, rekao je Varman. “Ista istraživanja su pokazala da brendovi i agencije očekuju da će ekosistem biti potpuno profesionalizovani za tri do pet godina. Ove godine će biti ključni u određivanju tempa u kojem eksport postaje globalni biznis od više milijardi dolara koji svi predviđamo. Ove godine predviđamo da sponzorstvo i reklamni prihodi od esporta prevazilazi pola milijarde dolara. Uzimajući u obzir izloženost medija koja je kreirala esports, ovo je još uvek relativno mala količina novca. ”

Newzoo je započeo sa nadgledanjem tržišta esporta sa podacima iz šest zemalja 2009. godine, a sada pokriva 28 zemalja. Newzoo definiše prihod industrije kao količinu koju industrija proizvodi kroz prodaju sponzorstva, medijskih prava, oglašavanja, izdavačkih taksi, ulaznica i merchandisinga. Brojevi prihoda isključuju nagradne fondove i plate igrača, koje se smatraju troškovima poslovanja. Newzoo takođe ne računa prihode od online kockanja i klađenja vezanih za esportove (preko kompanija kao što su Bwin ili Unikrn).

Medijska prava rastu u esportu

Sponzorstvo je najveći prihod širom sveta, doprinoseći 359,4 miliona dolara u 2018. godini u poređenju sa 234,6 miliona dolara u 2017. godini. Rastući sa složenom godišnjom stopom rasta (CAGR) od 2016. do 2021. godine za 49,8 posto, medijska prava su najbrže rastući prihodi. Do 2021. prihodi od medijskih prava više će se više puta udvostručiti u poređenju sa 2018. godine, čineći ga drugim najvećim generatorom prihoda esporta na globalnom nivou, rekao je Newzoo.

Burnout Paradise Remastered dolazi na PS4 i XBox

Naknada za izdavaoca igara će ostati najsporiji rastući generator prihoda za esporte prema 2021, sa CAGR (2016-2021) od 3,5 procenata. Segment će se povećati u 2018. godini, na 11,5 miliona dolara u odnosu na 2017. godinu, ali se očekuje da će ući u 2020. i 2021. godinu, što će biti najmanji tok prihoda.

Newzoo je identifikovao 10 oblasti važnih za razvoj esporta. Prvo područje je franšizing, kao što je stvaranje liga za League of Legends i Overwatch. Još jedna oblast je važnost osvajanja srca lokalnih navijača kroz regionalna timska takmičenja. Takođe gleda na stvaranje profitabilnih timova kao neophodnog dela zrele industrije.

Istraživač tržišta takođe želi da mobilni esporti razviju pravi identitet, i predviđa tehnologiju koja menja igre za esportove u obliku blokčejna i kripto valuta. Esports takođe ima šansu da proširi gledanost kroz nove formate i franšize, kao što je Battle Royale i PUBG.

Izvor:VentureBeat

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.